mandag 20. desember 2010

Världens vackraste julblomma!!!!


Absolut överläsen, julblomman över alla julblommor, är amaryllis. I år har jag lyckats pricka in blomningen helt perfekt. Har ett par som precis har börjat blomma och ett par som slår ut om ett par dagar. Alldeles underbara!!! Det var så dåligt ljus i fönstret när jag skulle fota, så ni får en bild av ett par blommor som mamma har "go'snakket" med.

Underbara amaryllis!!!


I eftermiddag ska jag och Anna åka till Metro en sväng. Blir lite shopping och mys. På hemvägen ska vi köpa gran. Har haft så mycket att göra den här veckan att vi inte hunnit. Hoppas det finns någon "brukbar" kvar. Jag ska ha en stor gran och dom brukar oftast finnas kvar. Folk flest vill inte ha så stora granar. Jag säger...ju större, desto bättre......

Ingen kommentarer: