mandag 20. desember 2010

Julmusik


Carpenters julalbum ett av mina absoluta favorier när det gäller julmusik. Det är arrangerat sådär superjuligt som jag gillar ;-)

Jag tycker Doris Days version av Silver Bells är en riktig höjdare. Den får mig garanterat på julhumör. Ett härligt julalbum

Jo Stafford och hennes Happy Holiday hittade jag i år. Jag älskar den cd.n Den är sådär Disney-Hollywood-julig. Rekommenderas varmt :-)
Christmas with the Rat Pack har hängt med mig i många år.
Märker ni att jag mest gillar lite äldre musik? Hör på nyare artister också men det är de gamla goda artisterna som får min "christmas spirit" att komma krypande.
En av de nyare låtarna jag tycker är rikigt kanon, är All I want for Christmas is You. Fantastisk låt av Mariah Carey.
En annan är Eagles låt, Please come home for Christmas. den kan ni höra här:
http://whitechristmas-elaine.blogspot.com/2010/11/come-home-for-christmas.html
nej nu ska jag äta lite lunch.....
(alla bilder lånad på nätet)



Ingen kommentarer: