tirsdag 21. desember 2010

Snyft, snyft, snyft.......


......fick inte tag på en stor gran. Alla fina stora granar var slut. Finns gränser för hur många granställen man orkar åka och kolla in en kall "Elaine-skulle-ha-tagit -på-långkalsonger-måndagskväll".
Granen på bilden är min fina gran jag hade i fjol. Snyft...... Ja, ja det blir nog bra i år också. Hälften av pynten får väl ta en ferie, finns inte nog med grenar till allt...... Har aldrig varit så här sen med att klä granen. Jag vill helst ha den färdigklädd en vecka före jul så man hinner njuta av den så länge som möjligt. I år har inte tiden räckt till och så är det. Nästa år ska jag köpa gran tidigt, i fall inte tiden räcker till då också...sån "just in case" flör "pluttgran" vill jag inte riskera att få någon mer gång ;-)
Vet inte om jag törs gå ner i källaren och se på den...... Var tvungen att låta den stå en natt i källaren för att den inte skull få en chock. Vi har ju så kallt (härligt) väder.. Förra gången jag tog in en gran från 20 minus rätt in till 20 plus så gick det inte så bra. Barra...det var bara förnamnet på den granen;-)
Ja jag vet att man kan ha ädlare träd i sitt vardagsrum, men för mig så är det inte en riktig julgran....då har jag hellre den stygg, vanlig skogsgran som luktar kåda, barr och förgyller huset med sin juliga lukt... än alternativet. Det var dagens granpredikan!! Nu blir det frukost och Albert och Herberts jul.

Ingen kommentarer: