lørdag 20. november 2010

Lördagsmiddag





I dag (som de flesta andra dagar) var det min fantastiska Thomas som stod bakom grytorna.
Han är mycket matintresserad och förutom middagen idag så har han bakat rågbröd. Flink!!!
I dag bjöds det på färsk kolja (hyse) med dillsås, haricot verts och amandinepotatis.


Hade inget vitvin så det fick bli rött. Här i Norge är det inte alls ovanligt med rödvin till torsk...så eftersom vi glömt köpa vitvin och kolja är i torskfamiljen, så fick det fungera alldeles utmärkt med ett (två) glas rött.
Än så håller vi oss undan julmat för att spara lite på det goda. Var på Ikea där folk var helt galna i ribbetallerken och pinnekjøttallerken. Nej man måste inte ta allt på förskott.


Jag har smuttat lite på en julmust måste jag erkänna. Thomas var i Sverige och handlade och kom hem med några flaskor. Var bara tvungen att smaka. Jag som inte äter socker och har slutat äta konstgjorda sötningsmedel och e-tillsatser i mat stod inför det svåra valen: Pest eller Kolera. Socker eller aspartam. Julen i år blir spännande!!! Fast under själva julveckan kommer jag att stoppa alla mina "forsett" långt in i garderoben och njuta av allt som julen har att erbjuda.

Nog "skravling" för idag! Nu ska vi se på årets första julfilm. A christmas carol med Jim Carrey.


Bild lånad från nätet

Ingen kommentarer: