mandag 22. november 2010

Juldagbok

I oktober 2008 brann mamma och pappas hus ner. För många år sedan fick de Julens minnebok av mig. Där kunde man skriva in allt som skett jul efter jul. Den gick förlorad i branden. I fjol gav jag mamma och pappa en "hemmagjord! juldagbok där de kunde skriva och sätta in minnen och bilder från julen 2009.
Den var så söt, med ett rött snöre runt så den såg ut som ett paket.
Varje sida hade lite plats till att anteckna dagens begivenheter, ett bra julrecept eller liknande. Där fanns också plats för att sätta in foto. Antingen att klistra in, eller så hade jag gjort små fickor att sätta in bilderna in
Jag som tycker om att "klippa och klistra" hade det jättekul när jag fixade boken.
När jag kommer hem till mamma och pappa till helgen ska jag ta mig en titt på boken igen.
Även om våra minnen finns i hjärtat så är det extra trevligt att ta fram en minnebok och bläddra i

Ingen kommentarer: